عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن ناب و آدرس matnnab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 77
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1902
:: باردید دیروز : 1763
:: بازدید هفته : 9309
:: بازدید ماه : 9125
:: بازدید سال : 69265
:: بازدید کلی : 444065

RSS

Powered By
loxblog.Com

مجله اینترنتی متن ناب

ساده ترین راه برای تهیه موچی (آب نبات ژاپنی) در خانه
یک شنبه 7 آبان 1402 ساعت 7:37 | بازدید : 1982 | نوشته ‌شده به دست متن ناب | ( نظرات )


شاید نام موچی را شنیده باشید. موچی یک دسر خوشمزه و پرطرفدار است که منشا آن کشورهای آسیای شرقی است و در ژاپن و کره به طور گسترده در دسترس است. شیرینی موچی از آرد گندم یا برنج تهیه می شود و خمیری و بسیار نرم با بافتی بسیار نرم و متمایز است که آن را از سایر شیرینی ها و دسرها متمایز می کند.

برای تهیه موچی نیازی به اجاق گاز ندارید و مواد اولیه آن ساده است. در این مقاله طرز تهیه موچی را مرحله به مرحله از سایت کارمادئو به شما آموزش می دهیم.

موچی چیست؟

موچی یکی از شیرینی‌های معروف و پرطرفدار ژاپنی است که اغلب برای استقبال از سال نو و شب کریسمس موچی‌های رنگارنگ و متنوع درست می‌کنند، زیرا به اعتقاد آنها حالت خمیری و کشیده آن نمادی از طول عمر و باورهای قدیمی است. در اساطیر اعتقاد بر این است که پینه دوزان و نگهبانان سفید دارای قدرت معنوی هستند. موچی انواع مختلفی دارد و در طعم ها و رنگ های مختلفی ساخته می شود.

موچی یک دسر شیرین است و معمولا با شکلات، مارمالاد، میوه و آجیل پر می شود. شکل اصلی این دسر گرد و ساده است اما می توانید آن را با مدل های دیگر هم درست کنید. در این مقاله از کارمادیو تجهیزات مورد نیاز و نحوه آشپزی آن را شرح خواهیم داد.

مواد تشکیل دهنده دسر موچی

دو فنجان آرد موچی (چسبیده)

دو سوم فنجان آرد گندم

دو سوم پیمانه پودر قند

نظر شما در مورد 35 گرم چیست؟

170 گرم از این

طرز تهیه کوکی های موچی آسان

درجه نخست

آرد، چی و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده و دو یا سه بار از صافی رد کنید.

فاز دیگر

پودر قند را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به طور یکنواخت پخش و با هم ترکیب شوند.

سطح سوم

شیر را کم کم و آهسته به خمیر اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گلوله ای نباشد. به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را در قابلمه بریزید و با لیسک هم بزنید تا غلیظ شود. مواد را حدود 10-15 دقیقه روی آتش بگذارید و در این مدت نباید هم زدن را قطع کنید.

مرحله پنجم

کره را بیرون از یخچال بگذارید تا به دمای محیط برسد و کمی آب شود. تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. کره را به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

پس از فرم گرفتن خمیر، آن را به سطح صاف منتقل کنید و خوب ورز دهید تا حالت کشسانی پیدا کند. در این مرحله سریع کار کنید تا مواد در معرض هوای زیاد قرار نگیرند.

گام هفتم

آرد ذرت را روی یک سطح صاف یا سینی بپاشید و آرد را روی آن بریزید. سپس با وردنه خمیر را به شکل دایره منظم (به همان قطر) باز کنید.

مرحله هشتم

خمیر را با قالب یا فنجان فلزی شکل دهید. شما خودتان شکل قالب را تعیین می کنید، اما شکل گرد بیشتر در هنگام ساخت موچی رایج است.

آماده سازی برای پر کردن

می توانید از انواع آجیل، نوتلا، خامه، میوه تازه و غیره استفاده کنید. در فیلینگ موچی هر کدام از این مواد فیلینگ را به مقدار دلخواه بین خمیر موچی قرار دهید و آن را مانند کیسه بپیچید.

مرحله نهایی

موچی را در لیوان های کاغذی یکبار مصرف بریزید و در یک کاسه قرار دهید. روی موچی را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.

این مقدار مواد حدود 10 موچی با اندازه متوسط ​​به شما می دهد و 30-40 دقیقه از وقت شما را می گیرد.

دستورالعمل تهیه موچی

1- اگر می خواهید موچی رنگ دیگری درست کنید، می توانید قبل از اضافه کردن شیر، رنگ خوراکی را به شیر اضافه کنید و سپس به آرد اضافه کنید. با این روش رنگ به راحتی پخش می شود و نیازی به ورز دادن زیاد نیست.

2- مهمترین عوامل در تهیه خمیر موچی خاصیت ارتجاعی و نرمی خمیر است. این بستگی به ورز دادن مناسب خمیر و کیفیت آرد مصرفی دارد.

3- برای تهیه موچی شکلاتی به جای 10 گرم آرد موچی پودر کاکائو اضافه کنید. سایر مراحل مانند مرحله ساده موچی که در بالا ذکر شد را دنبال کنید.

4- تهیه موچی با شیر توت فرنگی یکی از روش های جذاب تهیه موچی است، موچی صورتی و خوشمزه می دهد، نیازی به استفاده از رنگ های مصنوعی نیست و طعم بهتری دارد. برای تهیه شیر توت فرنگی، مقداری توت فرنگی را له کرده و با شیر مخلوط کنید یا می توانید از آنها به عنوان جایگزین شیر استفاده کنید.

5- به جای آرد موچی از آرد برنج استفاده نکنید زیرا کیفیت آرد برنج چسبنده را نخواهد داشت.

6- پارچه را در معرض جریان هوا قرار ندهید. اگر به اندازه کافی سریع نیستید، در هر مرحله روی خمیر را بپوشانید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید و خاصیت ارتجاعی آن حفظ شود.

7- بهترین زمان نگهداری موچی یک روز در ظرف در بسته است. بهتر است برای هر وعده به اندازه کافی آماده شود تا مرغوب و تازه باشد.

8- بهترین فیلینگ برای موچی مخلوط خامه، شکلات و میوه است. انبه، هلو، موز و توت فرنگی از میوه های محبوب برای پر کردن موچی هستند.

آخرین کلمه

در مقاله بالا طرز تهیه موچی ژاپنی خوشمزه در خانه را توضیح می دهیم. توصیه می کنیم تجربه تهیه و لذت بردن از طعم های مختلف را از دست ندهید. این دسر به دلیل محبوبیتی که دارد دستور پخت سختی ندارد و مواد اولیه آن تقریبا ساده و مقرون به صرفه است. خواندن مقاله طرز تهیه شله زرد برای 4 نفر + نکات طلایی و بهترین طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرانی در خانه توصیه می شود.




|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: